Spring ind i foråret

Har ikke tid fløjet? Allerede vi ind i årets sidste kvartal og er ikke det perfekte timing at rydde ud i spindelvævet af vinter og forberede dig selv for de næste par måneder af sol, sand, surf eller er det arbejde, arbejde, arbejde?
Du ved det er tid til at handle når:
Du har svært ved at finde ting
Dine kolleger bemærkninger om din rod
Du kan ikke se dit skrivebord for rodet
Du skære fingrene i arkivskab, når du forsøger at grave ud en fil
Du er nødt til at skubbe din krop mod skabet dør til at lukke den.
Bogreoler er begyndt at bryde på grund af al vægten.
Du har glemt, hvad dit kontor gulvet ser ud, fordi det er begravet under rod
I sin bestseller bog “Rods Last Stand, Don Aslett, USAs No. 1 rengøring ekspert siger:
“De fleste af os nå, ophobes, indsamle, men rigeligt altid synes at kræve mere. Nu er det aldrig nok.
Rod omkostninger
Vi er nødt til at betale for det, holde styr på det, beskytte det, rense det, gemme det, forsikre det og bekymre dig om det. Det tager energi og indsats (i virkeligheden, en stor del af dit liv). Senere nødt vi til at flytte det, skjule det, undskylder det, argumentere over det.
Rod kvæler
Det kræver så meget af vores tid at passe. Ikke alene er vores huse, skuffer, skabe og køretøjer så overfyldt vi kan ikke trække vejret, men vores sind, følelser og relationer er stuvet sammen i sløvhed og immobilitet.
Vi er så omgivet med ting, vi selv har ikke tid til de mennesker, som betyder mest for os.
Den endelige åbenbaring
Endelig, ofte for sent, vi indse, at de fleste, der har omgivet os kvælning ud god levende, udkonkurrering af de fysiske og følelsesmæssige liv ud af os, er bare junk – rod!
Rod på arbejdspladsen
Rod koster virksomheder tusinder, hvis ikke millioner af dollars!
Her er en fem grunde Hvorfor:
Folk spilder tid søger efter ting. I virkeligheden, The Wall Street Journal gennemført en undersøgelse og rapporterede, at funktionærer brugt på gennemsnitligt seks uger A år på udkig efter ting på kontoret!
Rod optager plads. Sal plads koster penge! En af de mest almindelige klager jeg hører er “Jeg har ikke plads, der er ikke plads nok.
Ekstra penge på papirvarer og kontorartikler, allerede er blevet købt. Problemet er, folk ikke kan nemt finde dem i et rodet miljø, så de bestiller mere.
Penge er spildt på overskydende kontormøbler og opbevaring til at hamstre rod.
Rod gør du føler dig travlt. Kombineret med en travl arbejdsbyrde, vil clutter dramatisk øge dit stressniveau. Det er meget let at blive distraheret med så meget ‘ting’ omkring dig.
Tid til at handle
Træffe en beslutning om at skille dig af overskydende rod. Rens din arbejdsplads og dit hjem. Nu er det bedste tidspunkt at starte. Stoppe med at lave undskyldninger, som du ikke har tid… gæt hvad? Du gør.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *