Er tiden kommet for en istandsat gaffeltruck flåde?

Alle brancher har sin accepterede sandheder. Disse er de ting, som alle kender – De indlysende svar. Problemet er, at gårsdagens sandheder kan være forældet, og ting, der synes at være sund fornuft på overfladen kan være en meget mere kompliceret, når man ser lidt dybere. Når spørgsmålet er en potentielt dyre som indkøb og vedligeholdelse af din gaffeltruck flåde, er det en god idé at undersøge begge muligheder. Branchen er under forandring, og gamle sandheder bør gennemgås. Derudover dine muligheder er vokset, og de gamle nemme svar kan ikke længere være de bedste løsninger.

En enkelt producent fejlslutning

De fleste handlinger, der kører en stor flåde af gaffeltrucks Vælg en primær nye truck fabrikanten (f.eks Toyota eller Hyster for pneumatisk/pude lastbiler, krone eller Raymond nemlig electrics). Det er mere bekvemt, beskæftiger sig med et enkelt firma når arrangere køb eller leasing aftaler, men det er ikke den primære overvejelse. Det store spørgsmål er vedligeholdelse.

Fuld service lejemål formodes for at dække vedligeholdelsesomkostninger op foran. Ideelt set kan du planlægge vedligeholdelse fartplaner og omkostninger, og derefter glemme alt om det for varigheden af lejemålet. Der er to problemer med denne smukke billede. For én ting, dækker de fleste full-service lejemål ikke udgifter til reparation på svigt af komponenter, der er uden for fabrikken garanti eller svigt af slid elementer som for eksempel bremser osv. Du kan aldrig være helt sikker på hvad vedligeholdelsesomkostninger vil være.

På trods af det, det er et yderligere argument for at vælge en enkelt leverandør, da det betyder, at du kun vil have lager ét sæt af dele og træne dine medarbejdere på en maskine (eller i det mindste maskiner fra en enkelt producent). Sande, vil dette spare dig lidt, men til hvilken pris?

Ikke alle gaffeltruck producenter er god til alt, hvad en gaffeltruck gør i din operation. Der er blot alt for mange variabler. Electrics er rolig, billig og nonpolluting, men af begrænset rækkevidde. I nogle smalle midtergang lager programmer, kan venderadius blive en vigtig overvejelse. I ekstreme tilfælde, kan tårn lastbiler være påkrævet.

For at få den mest effektive køretøj for hvert job, ville du have til at bestemme de funktioner og egenskaber, der kræves for jobbet, og derefter købe det nødvendige antal lastbiler fra en fabrikant, der gør de bedste gaffeltruck med disse funktioner og egenskaber- og Gentag processen for hvert job i din operation. En multi placering facilitet kan nemt ende op med fire eller fem forskellige gør af gaffeltruck. Er dette foretagelse af en vedligeholdelse mareridt? Ikke nødvendigvis.

Husk, at du stadig kun bruger et mærke af gaffeltruck til en given opgave, og fordi du har valgt mærket med den bedste ydelse for denne funktion, din vedligeholdelse for at mærke er tilbøjelige til at gå. Periodisk service kravene er de samme, og komponentfejl er mindre tilbøjelige til at opstå, hvis køretøjet er bedre designet til det specifikke program.

Holder en større beholdning af dele kan koste lidt mere til at begynde med, men opretholde denne opgørelse over tid bør resultere i nogen betydelig ekstra udgift. Med hensyn til uddannelse, kan det være muligt at specialisere sig der så godt. For eksempel, i stedet for at uddanne to mennesker på vedligeholdelse for et enkelt brand, kan du træne hver af dem på et af mærker i brug – for lidt eller ingen ekstra regning.

Nye vs renoveret

En anden accepteret sandhed, som ikke længere kan være sandt, er, at renoverede gaffeltrucks, mens billigere end nye, er mindre pålidelige og derfor ikke en god investering.

Med de stigende udgifter til kapitalgoder, er renovering brugte gaffeltrucks endelig blevet big business. Kun et par år siden, markedet for istandsat gaffeltrucks var ikke stor nok til at retfærdiggøre bekostning af opsætning af et samlebånd til at rive ned, inspicere og Saml et køretøj med nok kvalitetskontrol at sikre pålidelig drift under kraftig brug betingelser.

Renoveret forstås forskelligt for forskellige mennesker. Før du endda overveje denne mulighed, gøre sikkert, at enheden har været afmonteret på nøgne rammen, sandblæst, malet og genopbygget. Selv motorer skal være helt brudt, renoveret og malet for at arbejde og ser ud som ny. Køb brugte gaffeltrucks kan være risikabelt, men købe kvalitet renoveret dem behøver ikke at være.

I årevis har tredjemand renovering lastbiler til små brugere, der ikke har råd til nye enheder. De var nødt til at gøre det ved selv at sikre kvalitet, og antallet af kvalitet renoveret lastbiler på markedet var yderst begrænset. Der er ikke længere sandt. Markedet for fornyet lastbiler er vokset til punktet, hvor der er nu fabrikken istandsat gaffeltrucks tilgængelige måske en tredjedel til pris for nye lastbiler. Ikke kun det, men de fås i mængder, der skal være attraktive for en flåde bruger.

Mængderne, der er der, og prisen er absolut attraktivt, men hvad du virkelig får når du køber en renoverede gaffeltruck? Er det hvor du kan finde dig selv i en vedligeholdelse mareridt? Igen, ikke nødvendigvis.

Fornyet køretøjer har haft nogle operationstiden, en slags oprydning cruise efter som de svage komponenter udskiftes. Resultatet er en mere pålidelig enhed. Naturligvis, en renoveret lastbil har mindre af dets pålidelig levetid tilbage end en ny, men overveje følgende scenarie. Du køber en renoverede enhed på tredjedel omkostningerne ved en ny. Du har allerede springes over den første bølge af høje vedligeholdelsesomkostninger, der opstår under den tilkøres fase. Du fastholder det regelmæssigt og på Pension det måske et år tidligere, end du ville en ny enhed, således at man undgår den sidste fase af høj vedligeholdelse, da det nærmer sig slutningen af dets brugslevetid. Du har gemt betydeligt i form af kapitalinvesteringer og reparationsomkostningerne kan faktisk gå så godt.

Navn mærker

Der er en sidste accepterede sandheden jeg gerne adresse relateret til spørgsmålet om bevarelsen af en flåde af gaffeltrucks – mærkenavn versus off-mærke dele. Det forekommer indlysende, at en operation kører et bestemt mærke af gaffeltrucks bliver sikreste strømpe reservedele fra producenten, selvom de koster lidt mere. Heldigvis, det er ikke altid sandt.

Mange af mine venner og kunder i produktionsvirksomhed er oprørte over Kina, fordi de er blevet sådan en hård konkurrent i de seneste år. Dog skaber de samme priser som denne frustration med Kina som en konkurrent kan være nyttigt at gaffeltruck købere. Fabrikker i Kina, der har produceret dele til andre navn mærke lastbiler for år er nu begyndt at sælge direkte i USA til betydeligt lavere priser over navn mærker.

Bemærk, at disse er ofte de samme mennesker, der gjorde mærkenavn dele. Delene er ikke billigere på grund af lavere kvalitet. De er billigere på grund af distributionsstrategi. Der er ingen forhandler at tage en procent fra toppen. Der er ingen gaffeltruck fabrikanten ved hjælp af overpris reservedele som et profitcenter for at sænke priserne på nye lastbiler og låse i mærkeloyalitet.

Med disse lavere priser på reservedele er der mindre grund til at frygte muligheden for højere vedligeholdelsesudgifter med en multi producent og/eller renoverede flåde af gaffeltrucks. Mere end nogensinde før, det er muligt at sammensætte en flåde baseret på de eneste spørgsmål, der bør virkelig betyder noget: Hvad gør gaffeltrucks virkelig gøre i din operation, og hvilke gaffeltrucks – nye eller renoverede – kan mest effektivt og økonomisk gør job?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *